ciasteczka

Kolejny zdrowy deser – tym razem w formie ciasteczek :-). Składników jest tu mnóstwo, ale nie przerażajcie się tym. Większość na pewno macie w kuchni, a jeśli nie, to sporo z nich możecie zamieniać. Orzechy mogą być dowolne, żurawinę mogą zastąpić rodzynki/suszone morele czy inne bakalie. Robi się je szybko, a smakują naprawdę wyśmienicie. I przede wszystkim zawierają bardzo dużo zdrowych składników.

 

Składniki na 25-30 ciasteczek:

– 1 szklanka kaszy jaglanej
– 1 szklanka płatków owsianych
– 40 g suszonej żurawiny (ew. rodzynek)
– 20 g pestek dyni
– 20 g pestek słonecznika
– 20 g orzechów włoskich (lub innych, ulubionych)
– 20 g migdałów
– 1 łyżka masła orzechowego
– 180 g bananów
– 2 łyżki miodu
– 40 g oleju (u mnie kokosowy)
– 20 g siemienia lnianych
– 1 łyżeczka cynamonu
– pół łyżeczki imbiru
– odrobinę aromatu migdałowego

Wykonanie:

Kaszę i płatki owsiane zmielić drobno na mąkę. Wsypać do miski, dodać cynamon, imbir, słonecznik i siemię lniane, wymieszać. Żurawinę, pestki dyni, orzechy i migdały drobno posiekać, dodać do suchych składników.

Banana zmiksować na gładką masę, dodać miód, masło orzechowe, olej i aromat migdałowy. Wymieszać i też dodać do suchych składników. Wszystko dokładnie wymieszać.

Z masy formować kulki wielkości orzecha włoskiego, lekko spłaszczyć i układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Wstawić do nagrzanego do 180°C piekarnika i piec z termoobiegiem przez ok. 15 minut. Ostudzić. Smacznego :-).

ciasteczka2

ciasteczka

SPODOBAŁ CI SIĘ PRZEPIS? PODZIEL SIĘ NIM!