czekoowsianka2Pewnie zdążyliście zauważyć, że uwielbiam wszystko co czekoladowe :-). A że czekolada (a w zasadzie kakao) jest bardzo zdrowe, to warto jest je przemycać do różnych (czasami mniej oczywistych) posiłków. Ja dzisiaj na śniadanie stworzyłam baaaardzo czekoladową owsiankę, którą „posłodziłam” bananem i daktylami, a do tego wszystkiego dodałam jeszcze ulubione orzechy. Chyba nie mogło powstać nic pyszniejszego i zdrowszego o tej porze dnia. I oczywiście w mojej kuchni już pojawia się świąteczny klimat :-).

Składniki na 1 porcję:

– 40 g płatków owsianych
– 250 g jogurtu naturalnego
– 1 czubata łyżka gorzkiego kakao
– 80 g banana
– 15 g suszonych daktyli
– 15 g ulubionych orzechów (u mnie nerkowce)

Wykonanie:

Płatki zalać jogurtem, dodać kakao, pokrojonego banana oraz drobno posiekane daktyle i orzechy (zostawiając część owoców i bakalii do dekoracji). Dokładnie wymieszać i udekorować :-). Smacznego! :-).

Najlepiej jest taką owsiankę przygotować wcześniej (np. wieczorem, zostawiając na noc w lodówce), żeby płatki i daktyle mogły się trochę „namoczyć” w jogurcie. Po pierwsze, zaoszczędzicie sporo czasu rano. Po drugie, miękkie płatki na pewno lepiej smakują, a dzięki daktylom owsianka staje się słodsza. I co równie ważne – witaminy i minerały z takich płatków są zdecydowanie lepiej przyswajalne.

czekoowsianka1

czekoowsianka2

SPODOBAŁ CI SIĘ PRZEPIS? PODZIEL SIĘ NIM!