fit szarlotka

Zanim wybierzemy się w kolejną podróż, musimy chwilę odpocząć, a odpoczywa się najlepiej przy kawie, do której mam dla Was nasze tradycyjne ciasto w nowej odsłonie – oto fit szarlotka :-). Kruche ciasto na bazie płatków owsianych i mąki pełnoziarnistej, z odrobiną miodu i erytrolu. A do tego masa jabłkowa (najlepiej domowa, niesłodzona, bo i po co ;-)) z cynamonem. Szybkie i pyszne ciasto. W sam raz gdy macie ochotę na deser, ale wolelibyście nie przyjmować zbyt dużej dawki kalorii ;-).

 

 

Składniki na ciasto:

– 100 g zmielonych płatków owsianych/mąki owsianej
– 150 g mąki pszennej pełnoziarnistej (graham)
– 1 większe jajko
– 35 g masła
– 1 łyżka miodu
– 2 łyżki erytrolu
– 1 łyżeczka proszku do pieczenia
– 1 łyżka ekstraktu z wanilii (opcjonalnie)

A ponadto:

– 1 l prażonych jabłek (najlepiej domowych)
– cynamon (do smaku)

Wykonanie:

Piekarnik nagrzać do 180°C, a tortownicę o średnicy 24cm wyłożyć papierem do pieczenia.

Wszystkie składniki na ciasto wrzucić do miski i zagnieść na jednolitą masę. Jabłka doprawić cynamonem do smaku.

Wziąć 2/3 masy i wyłożyć nią formę, wyrównać. Wstawić do piekarnika i piec przez ok. 10 minut.

Po tym czasie na podpieczony spód wyłożyć jabłka i pokruszyć po wierzchu resztą ciasta. Wstawić do piekarnika i piec jeszcze przez ok. 20 minut. I fit szarlotka gotowa! Wystudzić lub podawać jeszcze lekko ciepłą. Smacznego :-).

SPODOBAŁ CI SIĘ PRZEPIS? PODZIEL SIĘ NIM!